MTB Ha8

Ga naar hoofdpagina.

Toertocht 2017

De 19de MTBHa8 toertocht vindt plaats op zondag 23 april 2017. Het parcours leidt jullie doorheen Haacht en omliggende gemeenten. We blijven trouw aan ons eigen, ondertussen welgekend, recept: talrijke eenmalige passages, slingerende single-tracks, uitgebreide doorgang van de Hooiberg, home-m...

te koop: CK wielset VERKOCHT

Zwarte Chris King ISO Disc (6-gaats) - Voor: 15x100 as - Achter: 9x135 QR32 CX-Ray platte spaken  ZTR Crest 29" velgen (geen MK3!)Incl velglint, notubes ventielen, furious fred bandenExcl remschijven  Andere assen kunnen ook mits opleg.  Extra info: was een baansetje da...

Lees Verder...

Whaw, die nieuwe site is echt wel tof!

TT Vossem 2016

Foto's toertocht Vossem van zondag 11 december 2016

Music For Life 2016 clubrit

Een dozijn clubleden zijn deze ochtend afgezakt naar De Schorre in Boom.De mist langs de diverse waterlopen was goed gelukt.  Met z'n momenten was de zichtbaarheid quasi nihil.Enkele wegomleggingen zorgden voor wat extra kilometers, maar het rustige tempo bracht niemand in de problemen. &n...

TT Kampenhout tvv 11.11.11

18 MTBHa8-ers op pad in Kampenhout voor het goede doel.

Controle route Bloso Haacht

Deze stond weer op de agenda. Hier en daar een paar paaltjes die verdwenen zijn door wegenwerken. Vakkundig gespot door het MTBHa8 controle-team. Dit wordt door 'chief Bloso Haacht' Al gemeld aan de gemeente en Bloso. Zo blijft de route goed afgepijld :)

Parsival Knalt!

Solo-ritje richting Sint-Katelijne-Waver. Ik wist niet goed waar ik me aan moest verwachten. De eerste kilometers voorspelden veel goeds: ik waande me bij momenten in de Schorre. Een paar pareltjes van tracks in het eerste gedeelte. Het midden-gedeelte bolde wat minder vlot over hobbelende velden. D...

TT Heverlee ZoeNK

Een klassieker!

Rit-Naar-De-Rit v2.0 (Blanden-Cornimont)

Rit naar de rit: the next level. Mijn langste "rit naar de rit" tot nu toe was zo'n 50 km naar Droeshout. Dat record gaan we dit jaar wat scherper zetten, en nog geen klein beetje ook: Blanden - Cornimont: 408 km volgens Google maps. Dat zou net op twee dagen kunnen, maar ik houd het toch maar op dr...

Zoek op MTBHA8.be...

Dag 4 Kids Paasstage 2016

Eindelijk, een fiets-rust dag. Onze fietshelden bleken niet allemaal hoogtehelden te zijn. Geen probleem natuurlijk maar ik was wel een beetje verbaasd dat slechts de helft van de groep een klimharnas aantrok. Het kon de echte klimmers niet deren en via verschillende klimtrajecten werden zij beloond...

Lees Verder...

Dag 3 Kids Paasstage 2016

Vandaag stond de zwaarste dag op het programma.  Onze tocht richting Rotselaar/Wezemaal verliep vrij vlot alhoewel Duncan ongelukkig viel en zonder veel erg samen met Bart en Annemie terug richting sporthal moest. De heuse beklimmingen annex afdalingen werden door iedereen gesmaakt. De Middelbe...

Dag 2 Kids Paasstage 2016

Hmmm... Deze morgen was er hier en daar al wat vermoeidheid te bespeuren. Geen nood want daar hadden we rekening mee gehouden.  Een heuse Balance Board sessie o.l.v. Hendrik Maes (www.bump.be) bracht de nodige ontspanning en vooral veel fun. We blijven mountainbikers natuurlijk dus gingen we na...

Lees Verder...

Dag 1 Kids Paasstage 2016

Vandaag was een mooie start van ons mountainbike avontuur. De eerste uurtjes verliepen nogal nat maar de inzet en het enthousiasme van de kids deden al de regendruppeltjes (en modder) vergeten.Tegen de middag was de zon ook van de partij en begonnen we aan het echte werk op en rond de Hooiberg....

MTBHa8 Kids Paasstage 2016

MTB Ha8 vzw organiseert in samenwerking met de gemeente Haacht en Sport regio Noord, een mountainbike 5-daagse stage voor jongens en meisjes van 10 tot 14 jaar. De mountainbike kids zullen gedurende 5 dagen kennismaken met alle facetten van de mountainbikesport en hun mountainbike vaardigheden aan...